DKG: Forklaring på GDPR-mails fra ipaddle.dk
Skrevet af Thomas Stagaard d. December 02 2018 19:16:03
Information fra kano-kajak.dk vedr. DKG: Forklaring på GDPR-mails fra ipaddle.dk.
---------- Forwarded message ---------
From: Dansk Kano og Kajak Forbund
Date: tir. 23. okt. 2018 kl. 16.38
Subject: DKG: Forklaring på GDPR-mails fra ipaddle.dk
To:
Til Kajakklubben Skjold
Flere har spurgt os om de mails, som vi på baggrund af den nye persondatalov, sender fra ipaddle.dk. Så her kommer en forklaring på, hvad der sker, når en ny person bliver oprettet i ipaddle.dk.
Baggrunden er, at vi på grund af persondatalovgivningen kun må beholde de personer i Ipaddle.dk, der har givet os lov til det.
Det betyder i praksis, at vi
sender alle nyoprettede i ipaddle.dk en mail, hvor vi beder dem om at acceptere, at vi har deres data liggende i ipaddle.dk. Har vi også deres telefonnumre, så sender vi dem også en sms.
I mail/sms ligger et accept-link, der er aktivt i 5 dage.
Reminder efter 5 og 10 dage
Benytter medlemmet/kursisten ikke linket, så sender vi en ny mail/sms.
Har vi ikke hørt fra medlemmet/kursisten efter 10 dage, så sender vi en sidste mail/sms. Denne gang sender vi både til medlemmet/kursisten og til den, der har oprettet medlemmet.
Besked til den, der har oprettet før og efter sletning
Den, der har oprettet medlemmet (Kajakklubben Skjold), får information om, at vi er nødt til at slette medlemmet/kursisten, hvis vi ikke får en accept i løbet af en uge. Der er en opfordring til at kontakte medlemmet/kursisten og informere om, at medlemmet/kursisten bliver slettet fra ipaddle.dk, hvis vedkommende ikke reagerer.
Får vi ikke medlemmets/kursistens accept, så sletter vi efter 3 uger den oprettede ipaddle.dk-profil, og denne profil kan ikke genskabes. Det sender vi også en mail om til både opretter og medlem/kursist.
Fokus på korrekte e-mail-adresser
Hele accept-processen er afhængig af, at vi har korrekte email-adresser, og derfor starter vi med at kontakte kursist/medlem, hvis den oplyste e-mail-adresse er forkert, og der er oplyst et telefonnummer. Har vi ikke et telefonnummer, så kontakter vi Kajakklubben Skjold.
Tak for gode spørgsmål og indspark
Sidst vil jeg gerne sige tak til jer, der har kontaktet os med spørgsmål. Det er vi glade for, fordi det giver os mulighed for at tilrette og forbedre på systemet, så fortsæt endelig.
mvh
Lisbet Praëm
Sekretariatsleder
lp@kano-kajak.dk
29604157.
Udvidet nyhedstekst
Information fra kano-kajak.dk vedr. DKG: Forklaring på GDPR-mails fra ipaddle.dk.
---------- Forwarded message ---------
From: Dansk Kano og Kajak Forbund
Date: tir. 23. okt. 2018 kl. 16.38
Subject: DKG: Forklaring på GDPR-mails fra ipaddle.dk
To:
Til Kajakklubben Skjold
Flere har spurgt os om de mails, som vi på baggrund af den nye persondatalov, sender fra ipaddle.dk. Så her kommer en forklaring på, hvad der sker, når en ny person bliver oprettet i ipaddle.dk.
Baggrunden er, at vi på grund af persondatalovgivningen kun må beholde de personer i Ipaddle.dk, der har givet os lov til det.
Det betyder i praksis, at vi
sender alle nyoprettede i ipaddle.dk en mail, hvor vi beder dem om at acceptere, at vi har deres data liggende i ipaddle.dk. Har vi også deres telefonnumre, så sender vi dem også en sms.
I mail/sms ligger et accept-link, der er aktivt i 5 dage.
Reminder efter 5 og 10 dage
Benytter medlemmet/kursisten ikke linket, så sender vi en ny mail/sms.
Har vi ikke hørt fra medlemmet/kursisten efter 10 dage, så sender vi en sidste mail/sms. Denne gang sender vi både til medlemmet/kursisten og til den, der har oprettet medlemmet.
Besked til den, der har oprettet før og efter sletning
Den, der har oprettet medlemmet (Kajakklubben Skjold), får information om, at vi er nødt til at slette medlemmet/kursisten, hvis vi ikke får en accept i løbet af en uge. Der er en opfordring til at kontakte medlemmet/kursisten og informere om, at medlemmet/kursisten bliver slettet fra ipaddle.dk, hvis vedkommende ikke reagerer.
Får vi ikke medlemmets/kursistens accept, så sletter vi efter 3 uger den oprettede ipaddle.dk-profil, og denne profil kan ikke genskabes. Det sender vi også en mail om til både opretter og medlem/kursist.
Fokus på korrekte e-mail-adresser
Hele accept-processen er afhængig af, at vi har korrekte email-adresser, og derfor starter vi med at kontakte kursist/medlem, hvis den oplyste e-mail-adresse er forkert, og der er oplyst et telefonnummer. Har vi ikke et telefonnummer, så kontakter vi Kajakklubben Skjold.
Tak for gode spørgsmål og indspark
Sidst vil jeg gerne sige tak til jer, der har kontaktet os med spørgsmål. Det er vi glade for, fordi det giver os mulighed for at tilrette og forbedre på systemet, så fortsæt endelig.
mvh
Lisbet Praëm
Sekretariatsleder
lp@kano-kajak.dk
29604157.